Képviselő-testület
Gyál Város Önkormányzatának 12 tagú képviselő-testülete 2019. október 22-én tartotta meg alakuló ülését. Az önkormányzati választás gyáli eredményeit Juhász Ida, a Helyi Választási Bizottság elnöke ismertette.
A 8 egyéni körzetből 8 mandátumot szereztek meg a Fidesz-KDNP jelöltjei. A 12 fős testületbe kompenzációs listáról az MSZP- DK – Momentum három képviselőt juttathatott be. A polgármester választást Pápai Mihály nyerte.
Gyál Város Önkormányzatát az elmúlt évtizedekben az együttműködésre törekvés, a konszenzusos politizálás, a pártattitűdök higgadt kezelése jellemezte, mely meghozta eredményét a közéletben és az önkormányzati munkában is.
A képviselő-testület a 2019. október 22-i alakuló ülés után Gyál Város Önkormányzat Képviselő -testületének tagjai 2019-2024:
Polgármester

Pápai Mihály
Jelölő szervezet: Fidesz – KDNP
papai.mihaly@gyal.hu
Alpolgármester

Nagy József Elek
Választókerület: 6
Jelölő szervezet: Fidesz – KDNP
nagy.jozsef@gyal.hu

Lendvay-Kiss Anita
Választókerület: 1
Jelölő szervezet: Fidesz – KDNP
lendvay.kiss.anita@gyal.hu

Marjainé Dr. Szerényi Zsuzsanna
Választókerület: 2
Jelölő szervezet: Fidesz – KDNP
szerenyi.zsuzsanna@gyal.hu

Bácsi Péter
Választókerület: 3
Jelölő szervezet: Fidesz – KDNP
bacsi.peter@gyal.hu

Nagy Gyöngyi
Választókerület: 4
Jelölő szervezet: Fidesz – KDNP
zabanne.nagy.gyongyi@gyal.hu

Erős József
Választókerület: 5
Jelölő szervezet: Fidesz – KDNP
eros.jozsef@gyal.hu

Vinnai Tibor
Választókerület: 7
Jelölő szervezet: Fidesz – KDNP
vinnai.tibor@gyal.hu

Fa Zsuzsanna
Választókerület: 8
Jelölő szervezet: Fidesz – KDNP
fa.zsuzsanna@gyal.hu

Endre Dávid Bence
Kompenzációs listáról
Jelölő szervezet:
endre.david.bence@gyal.hu

Végh Tibor
Kompenzációs listáról
Jelölő szervezet: MSZP-DK
vegh.tibor@gyal.hu

Hegymegi István
Kompenzációs listáról
Jelölő szervezet: MSZP-DK- Momentum
hegymegi.istvan@gyal.hu
A képviselő-testület működése
A képviselő-testület tagjainak száma 12 fő, a képviselők névjegyzékének nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik. A képviselő-testület tagjainak névsorát Gyál Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2014.(XII.01.). számú rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról tartalmazza.
A Képviselő-testület ülései
A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.
Alakuló ülés
A képviselő-testület az alakuló ülését a választást követő tizenöt napon belül köteles megtartani.
A képviselő-testület alakuló ülésének napirendi pontjai az alábbiak:
- Ünnepélyes megnyitó, a Helyi Választási Bizottság tájékoztatója a választás eredményéről, az önkormányzati képviselők és a polgármester eskütétele, a megbízólevelek átadása;
- Tájékoztató a Polgármester választási ciklusra vonatkozó programjáról;
- Javaslat a Polgármester illetményének megállapítására;
- Javaslat az alpolgármester(-ek) megválasztására és illetménye(-ük) megállapítására;
- Javaslat a képviselő-testület bizottságai nevének és létszámának a meghatározására, a bizottságok tagjainak és elnökeinek a megválasztására, s ezeket követően a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló helyi rendelet módosítására.
Rendes ülés
A képviselő-testület az általa elfogadott munkaterve szerint minden hónap utolsó csütörtökén 17.00 órai kezdettel tartja rendes üléseit.
Rendkívüli ülés
- A polgármester köteles rendkívüli ülést összehívni a képviselők egynegyedének vagy a képviselő-testület bizottságának – a rendkívüli ülés indokát is tartalmazó – írásbeli indítványára. Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.
- A polgármester – az indítvány benyújtásától számított 15 napon belül – köteles összehívni a rendkívüli ülést. A meghívóban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát és tervezett napirendjét.
- Rendkívüli ülésre szóló meghívót legalább 24 órával az ülés előtt kell kézbesíteni.
- A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze.
- A rendkívüli ülés napirendjére csak olyan napirendi pont vehető fel, amely a rendkívüli ülés meghívójában szerepel.
A Képviselő-testület összehívása
- A képviselő-testület üléseit a polgármester – az ülés elnöke – írásbeli meghívóval hívja össze. A meghívót legalább 4 munkanappal az ülés előtt kell kézbesíteni, melyhez az írásos előterjesztéseket mellékelni kell.
- A polgármester és az alpolgármesterek egyidejű tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület összehívásával és vezetésével kapcsolatos feladatokat a Vagyonnyilatkozat-tételi és Összeférhetetlenségi Bizottság elnöke látja el.
- A meghívónak tartalmaznia kell az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a tervezett napirendi pont tárgyának és előadójának megjelölését.
- A képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a helyben szokásos módon a meghívónak a polgármesteri hivatal hirdetőtábláin történő kifüggesztésével és az önkormányzat hivatalos honlapján történő közzétételével értesíteni kell.
Meghívottak
A képviselő-testület ülésére meg kell hívni
- a képviselőket,
- a bizottságok nem képviselő tagjait,
- a jegyzőt, az aljegyzőt,
- az irodavezetőket,
- a Pest Megyei Kormányhivatal vezetőjét,
- a nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,
- a napirendben érintett könyvvizsgálót, jogi képviselőt, intézményvezetőket és azon gazdasági társaság vezetőjét, amelyben az önkormányzat tulajdonos,
- az érdekképviseleti szervek, kamarák vezetőit az őket érintő kérdésekben,
- a FEGY Polgárőr és Tűzoltó Egyesület képviselőjét a közbiztonságot, katasztrófavédelmet érintő napirendi pontokhoz.
Az ülések nyilvánossága
A képviselő-testület ülése nyilvános.
Zárt ülés
A képviselő-testület
- zárt ülést tart önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén;
- zárt ülést tart az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor;
- zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
A zárt ülésen a Képviselő – testület tagjai, a jegyző, az aljegyző, továbbá meghívása esetén a Polgármesteri Hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt. A nemzetiségi önkormányzat elnöke kizárólag az általa képviselt nemzetiséget érint ő ügy napirendi pont tárgyalásakor vehet részt a zárt ülésen. Törvény előírhatja, mely esetben kötelező az érintett meghívása.
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság
Ülésezik: általában minden hónap harmadik hete szerda 18.00 óra
Tagjainak száma: 4 fő
Elnök: Erős József
Tagok: Vinnai Tibor, Végh Tibor
Kültag: Egri Csaba
A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2014. (XII.01.) ör. 49. § (1) és (3) bek. alapján:
- véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit;
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat; vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését;
- véleményezi a gazdasági programot, a költségvetést érintő feladatokat;
- véleményezi a közszolgáltatások szervezésével kapcsolatos feladatokat;
- véleményezi a városgazdálkodás és a vagyongazdálkodás feladatait;
- összehangolja a fejlesztési terveket, gazdasági célkitűzéseket és a rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat;
- véleményezi a település fejlesztésével kapcsolatos tevékenységet, ezen belül
– a szerkezeti és szabályozási terveket,
– a városi arculat, zöldterület, parkoló fejlesztés, köztisztaság helyzetét,
– a közterületek használatát, a helyi közutakkal kapcsolatos feladatokat,
– telek, építmény és lakásgazdálkodással kapcsolatos feladatokat,
– vízrendezést, helyi közművek kialakítását, üzemeltetését,
– beruházások megvalósítását,
– köztemetők üzemeltetését,
– helyi tömegközlekedés megoldását.
Ifjúsági és Sport Bizottság
Ülésezik: általában minden hónap harmadik hete szerda 15 óra
Tagjainak száma: 4 fő
Elnök: Vinnai Tibor
Tagok: Bácsi Péter, Hegymegi István
Kültag: Kertész Mátyás
Az Ifjúsági és Sport Bizottság a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2014. (XII.01.) ör. 50. § (1)-(2) bek. alapján:
- ellátja az ifjúság egészséges életmódjának kialakításával kapcsolatos feladatokat,
- ellátja az ifjúsági és sportfeladatokat ellátó egyesületek támogatásával kapcsolatos feladatokat,
- előkészíti az Önkormányzat sportfeladataival kapcsolatos döntéseit,
- segítséget nyújt a helyi önszerveződő ifjúsági szervezeteknek, egyesületeknek, sportegyesületeknek vállalt feladataik ellátása érdekében;
- figyelemmel kíséri az elfogadott költségvetés – feladatkörébe tartozó részének – végrehajtását;
- együttműködik az ifjúság érdekeit érintő témákban más bizottságokkal;
- figyelemmel kíséri az önkormányzat sportolási célú tulajdonának használatát;
- kiemelt figyelmet fordít – az egészségmegőrzés érdekében a tömegsportra, a fiatalok egészséges életmódra nevelésére, a feltételek megteremtésére.
Oktatási és Kulturális Bizottság
Ülésezik: általában minden hónap harmadik hete szerda 16.00 óra
Tagjainak száma: 5 fő
Elnök: Lendvay-Kiss Anita
Tagok: Fa Zsuzsanna, Marjainé Dr. Szerényi Zsuzsanna
Kültag: Gácsi-Kiss Dezsőné, Simondán Bence
Az Oktatási és Kulturális Bizottság a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2014. (XII.01.) ör. 51. § (1)-(2) bek. alapján:
- ellátja a köznevelési intézményekkel kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a közösségi tér biztosításával kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a közművelődési, művészeti tevékenységgel kapcsolatos feladatokat,
- ellátja az oktatási és kulturális feladatokat ellátó egyesületek támogatásával kapcsolatos feladatokat,
- a Gyáli Települési Értéktár Bizottság munkáját felügyeli, véleményezi, döntéseit jóváhagyja,
- rendszeres kapcsolatot tart a köznevelési intézmények vezetőivel, részt vesz az intézményvezetői értekezleten és kezdeményezheti annak összehívását,
- javaslatot tesz a feladatkörébe tartozó intézmények létesítésére, megszüntetésére, átszervezésére, gazdálkodási jogkörére, tevékenységi körének módosítására, nevének megállapítására,
- részt vesz a köznevelési intézmények költségvetésének kialakításában, javaslatot tesz a kérhető költségtérítés és tandíj megállapításának szabályaira,
- figyelemmel kíséri a köznevelési intézmények gazdálkodását, működését, arról bármikor tájékoztatást kérhet,
- tájékozódik az előbbi dokumentumokban meghatározott feladatok végrehajtásáról, a pedagógiai – szakmai munka eredményességéről akár felkért szakértők bevonásával, akár az intézmény beszámolója, az iskolaszék véleménye alapján,
- évente egy alkalommal napirendre tűzi az egyes intézmények tevékenységének átfogó megismerését,
- koordinálja a hivatalos városi rendezvények programját,
- javaslatot tesz a feladatkörébe tartozó intézmény vezetőjére,
- javaslatot tesz a lakosság önszerveződő közösségeinek támogatására,
- elősegíti a szabadidős és kulturális tevékenység végzését.
Szociális és Egészségügyi Bizottság
Ülésezik: általában minden hónap harmadik hete szerda 17.15 óra
Tagjainak száma: 4 fő
Elnök: Nagy Gyöngyi
Tagok: Marjainé Dr. Szerényi Zsuzsanna, Erős József
Kültag: Dr. Fa Cecília
A Szociális és Egészségügyi Bizottság a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2014. (XII.01.) ör. 52. § (1)-(2) bek. alapján:
- ellátja az egészségügyi alapellátással kapcsolatos feladatokat,
- ellátja az egészségügyi szakellátással kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a családvédelemmel kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a szociális ellátással kapcsolatos feladatokat.
- javaslatot tesz – a feladatkörébe tartozó körben – intézmények létesítésére, megszüntetésére, átszervezésére, gazdálkodási jogkörére, tevékenységi körének módosítására, nevének megállapítására;
- javaslatot tesz a feladatkörébe tartozó intézmény vezetőjére;
- véleményezi – a feladatkörébe tartozó körben – a költségvetés előirányzatait, részt vesz annak kialakításában, figyelemmel kíséri az elfogadott költségvetés e célra meghatározott részének végrehajtását;
- előkészíti, valamint a végrehajtást figyelemmel kíséri, az egészségügyi vállalkozási szerződések esetében;
- dönt a hatáskörébe utalt ügyekben.
Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság
Ülésezik: általában minden hónap harmadik hete szerda 16.30 óra
Tagjainak száma: 4 fő
Elnök: Marjainé Dr. Szerényi Zsuzsanna
Tagok: Nagy Gyöngyi, Endre Dávid Bence
Kültag: Vinnai Balázs
A Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2014. (XII.01.) ör. 53. § (1)-(2) bek. alapján:
- a szerkezeti és szabályozási terveket környezetvédelmi szempontból véleményezi,
- a városi beruházásokat környezetvédelmi szempontból véleményezi,
- ellátja a köztisztasági, tájvédelmi és környezetvédelmi feladatokat,
- ellátja a közbiztonságot érintő feladatokat,
- előzetes véleményezési jogot gyakorol a település közigazgatási határán belül (kül- és belterület) tervezett rövid, közép és hosszú távú, átfogó
- fejlesztési célok meghatározásánál, melyek területfelhasználást igényelnek és környezetvédelmi vonatkozásuk nyilvánvaló;
- figyelemmel kíséri a természetes és épített környezet védelmét, hasznosítását, javaslatokat dolgoz ki, közreműködik a végrehajtásban;
- a képviselő-testületi tárgyalást megelőzően véleményezi a Rendőrkapitányság és a Polgárőrség munkájáról szóló éves tájékoztatót;
- figyelemmel kíséri a mezőőrség és a közterület-felügyelet munkáját;
- figyelemmel kíséri a város rendőrőrsének bűnmegelőzéssel és közbiztonsággal kapcsolatos tevékenységét;
- a képviselő-testületi tárgyalást megelőzően véleményezi a Rendőrkapitányság és a Polgárőrség munkájáról szóló éves tájékoztatót;
- koordinálja a Rendőrkapitányság és a Képviselő-testület kapcsolattartását;
- koordinálja a Polgárőrség és a Képviselő-testület kapcsolattartását.
Vagyonnyilatkozat tételi és Összeférhetetlenségi Bizottság
Ülésezik: szükség szerint
Tagjainak száma: 3 fő
Elnök: Fa Zsuzsanna
Tagok: Lendvay-Kiss Anita, Endre Dávid Bence
A Vagyonnyilatkozat-tételi és Összeférhetetlenségi Bizottság a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2014. (XII.01.) ör. 54. § (1)-(2) bek. alapján:
- ellátja a képviselő-testületi ülésen felmerülő szavazatszámláló bizottsági feladatokat,
- ellátja a képviselői vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a képviselői összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat,
- Szavazatszámláló Bizottságként jár el, amikor az szükséges;
- nyilvántartja és ellenőrzi a helyi önkormányzati képviselők és a Polgármester vagyonnyilatkozatait.;
- lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárást és előkészíti a Képviselő-testület vagyonnyilatkozat-tételi eljárással kapcsolatos döntését;
- lefolytatja a helyi önkormányzati képviselő, a polgármester összeférhetetlenségi ügyében az eljárást és előkészíti a Képviselő-testület összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos döntését;
- nyilvántartja és ellenőrzi a külsős bizottsági tagok vagyonnyilatkozatait.
Polgármesteri fogadónap
Minden hónap első szerdáján 13-18 óráig (Előzetes bejelentkezés szükséges személyesen, vagy a 29/540-932-es telefonszámon.)
Élő Facebook-os bejelentkezés: minden hónap első szerdáján 18 órától ide kattintva.
Jegyzői fogadónap
Minden hónap első szerdáján 13-18 óráig
(Előzetes bejelentkezés szükséges személyesen, vagy a 29/540-933-as telefonszámon.)
Országgyűlési képviselő fogadónap
(Időpont-egyeztetéshez előzetes bejelentkezés szükséges személyesen, vagy a 0630/698 3976-as telefonszámon.)
Önkormányzati képviselők fogadónap
Az önkormányzati képviselőknek nincs előre meghatározott fogadónapja, előzetes bejelentkezés szükséges a képviselő elektronikus elérhetőségén, vagy a 06-29/540-930-as telefonszámon.
2021. évi vagyonnyilatkozatok:
Marjainé Dr. Szerényi Zsuzsanna
2020. évi vagyonnyilatkozatok: